Sunday, October 17, 2010

PELABURAN EMAS (GOLD INVESTMENT)

Sebelum ini penat jugak saya membaca, mencari-cari dan mencuba beberapa kaedah pelaburan (investment).

Alhamdulillah saya diketemukan dengan beberapa orang rakan yang seolah-olah memberi 'hint' untuk membuat pelaburan kepada emas.

Perkara pertama di dalam kepala saya adalah apa itu EMAS ?  Adakah seperti gelang dan cincin seperti yang saya belikan untuk isteri saya? Macam mana caranya untuk melabur ? Adakah ianya boleh dipercayai? dan macam-macam lagi lah bermain di fikiran saya.

Pada minggu terakhir Ramadhan 2010 ketika sedang membuat persiapan menghadapi Hari Raya, saya diberikan  ilham untuk membuat kajian dan penyelidikan berkaitan dengan EMAS. Alhamdulillah setelah beberapa hari membuat kajian, akhirnya saya berjumpa dengan Pelaburan yang saya cari-cari selama ini.

1 comment: